Formule 1-ster Lewis Hamilton staat bekend om zijn drang
naar innovatie zowel op als naast het circuit. Zijn nieuwste stap? Een
alcoholvrije mezcal onder zijn merk
Almave, genaamd
Almave Humo.
Met deze nieuwe drank wil Hamiton de wereld van agavedranken
opnieuw uitdagen.
Van twijfel naar inspiratie
Hamilton geeft eerlijk toe dat hij nooit een grote fan van
mezcal was. De rokerige smaak sprak hem simpelweg niet aan. Toch vond hij via
Almave een manier om de drank opnieuw te ontdekken.
“Mezcal voegt een nieuwe dimensie toe aan cocktails, met een vleugje extra verfijning. (...) Ik ben gaan begrijpen waar die rokerigheid vandaan komt.”
- Lewis HamiltonSamenwerking met Iván Saldaña
Voor dit project sloeg Hamilton de handen ineen met Iván
Saldaña, meester-distilleerder bij Casa Lumbre Spirits. Dit Mexicaanse bedrijf
staat bekend om merken als Montelobos mezcal, Las Californias gin en Abasolo
whiskey.
Samen hebben ze een mezcal ontwikkeld die trouw blijft aan
de smaakbeleving, maar zonder alcohol.
De smaken van Almave
Het Almave-assortiment bestaat inmiddels uit drie varianten:
- Almave Ambár
- Almave Blanco
- Almave Humo
Elk drankje biedt een eigen interpretatie van agave en
mezcaltonen, van fris en helder tot rijk en rokerig. De prijzen liggen tussen
de 36 en 40 dollar per fles, waarmee Almave mikt op het premiumsegment van
alcoholvrije spirits.
Waar verkrijgbaar?
Sinds de lancering in oktober 2023 is Almave te vinden in
meer dan 800 verkooppunten in de Verenigde Staten.
Grote ketens zoals Total Wine voeren het merk, maar ook
high-end locaties als Eleven Madison Park en cocktailbar Superbueno in New York
schenken het. Of de nieuwe variant naar Nederland komt, is nog even de vraag.
Niet enkel goed in F1
De opkomst van alcoholvrije spirits gaat razendsnel en
Hamilton speelt hier slim op in. Almave Humo, met zijn subtiele rooktonen, laat
zien dat alcoholvrije dranken allang niet meer saai zijn. Ze zijn complex,
veelzijdig en passen perfect in een moderne cocktailcultuur.
Met
Almave bewijst Lewis Hamilton dat snelheid niet het
enige is waar hij in uitblinkt. Hij heeft ook oog voor smaak, trends en
innovatie.