Het Formule 1 seizoen 2025 staat voor de deur en er zijn flink wat veranderingen. Sommige coureurs hebben een ander stoeltje en de Ferrari wijn is niet meer op het podium te zien. Er is namelijk een oude bekende als nieuwe sponsor voor het feestelijke moment aangetrokken.
Bij de huldiging van de Formule 1 stond afgelopen jaar nog steevast een drietal flessen Ferrari bubbels bij de winnaars. Dat verandert in 2025. Ferrari Trento neemt afscheid van het podium als wijnsponsor. In plaats daarvan keert Moët & Chandon terug met enorme flessen champagne tijdens de huldigingen.
De Formule 1 en Louis Vuitton Moët Hennessy zijn een 10-jarig partnerschap aangegaan rondom de Formule 1. Na elke Grand Prix staan er weer flessen Moët klaar voor de winnaars. Dit is in elk geval de komende tien jaar het geval, maar ook op andere plekken komt het merk naar voren.
De champagne is namelijk ook de titelpartner geworden van de Grand Prix van België. Het circuit is bewust gekozen, gezien dit het dichtste bij de champagnestreek ligt. Hoe Moët daar precies tot uiting zal komen is niet vermeld.
Wel is duidelijk dat Moët meewerkt aan de prijs voor de winnaar in Spa-Francorchamps. Of dat een gesponsorde trofee wordt is niet bekend. In elk geval was het circuit een van de belangrijke races toen Moët voor het eerst sponsor werd.
Het champagnemerk is geen onbekende in de Formule 1 wereld. Het merk was al eerder sponsor van het podiummoment voor een heel aantal jaren. Onder andere Aryton Senna en Michael Schumacher hebben hun overwinningen gevoerd met de champagnedouches uit deze flessen. Er stond steevast een fles van het merk op het podium vanaf 1950 totdat Ferrari het in 2021 overnam.