Dolph Lundgren vindt een nieuwe hoofdrol in de drankenwereld

Nieuws
vrijdag, 20 juni 2025 om 15:02
hard cut vodkajpg
De meeste mensen kennen hem als actieheld, maar die rol ligt grotendeels achter hem. Acteur Dolph Lundgren heeft een nieuwe rol gevonden in de drankenindustrie. Hij heeft een zijn merk Hard Cut vodka gelanceerd.
Met rollen in films als Rocky IV, The Expendables en vele andere actiefilms heeft Dolph Lundgren zijn naam al meer dan waargemaakt. De spanning uit die films wil hij nu naar de drankenindustrie brengen met een eigen vodka.
Om zijn nieuwe merk te lanceren heeft hij gekozen om zijn hobby en zijn carrière om te draaien.
‘Films zijn nu mijn hobby. Dit is mijn nieuwe hoofdrol.’
- Dolph Lundgren

Dolph Lundgren en wodka is heel logisch

Dat Lundgren in de drankenwereld stapt is niet onlogisch en het is dan ook niet zomaar weer een acteur die drank maakt. Lundgren is opgeleid als chemisch ingenieur en heeft zichzelf verdiept in distillatietechnieken.
Met al die ervaring en kennis wil hij nu een frisse wind in de wodkawereld aanbrengen, want volgens hem is de categorie dranken ‘wat saai geworden’.
De Zweedse acteur vertelt dat wodka wel degelijk spannend kan zijn. Hi vertelt namelijk dat er van alles te vinden is wat betreft varianten van de drank.
‘Er zijn vodka’s van graan, aardappelen, maïs, zelfs druiven – en die smaken écht verschillend.’
- Dolph Lundgren
Wodka Image
Wodka
EUR9.9
Op voorraad
Koop op bol.

Wat is Hard Cut Vodka?

De Hard Cut Vodka van Lundgren is een aardappelvodka uit Idaho. Hiervoor is zuiver bergwater uit de Rocky Mountains gebruikt, waardoor een zacht karakter is ontstaan.
Het alcoholpercentage van Hard Cut Vodka is 45 procent alcohol by volume (ABV). Lundgren vertelt dat dit bewust zo gekozen is om iets te maken dat bij het karakter van het merk past.
‘We wilden iets maken dat opvalt – niet soft, maar krachtig. Hard Cut, smooth finish.’
- Dolph Lundgren

Komt de Hard Cut Vodka ook naar Nederland?

De nieuwe wodka van de acteur is nog maar kort geleden gelanceerd. Daardoor is de drank nog nit wereldwijd verkrijgbaar. Eerst wordt er gefocust op Californië, waar de flessen al uitverkocht zijn.
In de nabije toekomst moet het merk ook naar Europa en het Verenigd Koninkrijk komen. Daar hoort mogelijk ook Nederland bij, al is dit nog niet bevestigd.
Populair
Actueel
Laatste reacties