De Familie Verhulst heeft een eigen rosé-wijn uitgebracht: De
Verhulstjes Rosé. Maar is dat wel een nieuwe rosé? Een wijnkenner- en handelaar
denkt van niet en beschuldigt
de bekende televisiefamilie van vervalsing.
De Verhulstjes, bekend van het gelijknamige realityprogramma
uit België, heeft sinds enige
tijd een eigen roséwijn. Hoewel de exclusieve Albert Heijn wijn al in de
prijzen gevallen is, is er nu wat ophef over het drankje ontstaan.
Wat is de Verhulstjes Roséwijn?
De Verhulstjes roséwijn is ontstaan uit een ontmoeting tussen
de familie en een wijnmaker van Domaine Tropez en is een blend van maar liefst
zes druivensoorten. De drank heeft een alcoholpercentage van 12,5 procent en is
erg licht van smaak.
Zo heeft de lichtroze wijn smaken van perzik, rood
zomerfruit, citrus en kruiden.
De wijnhandelaar vertelt in weekblad TV-Familie dat hij het
verhaal achter de roséwijn niet helemaal gelooft. Het verhaal achter de rosé is
dat het afkomstig is uit Saint Tropez, een regio waar verschillende roséwijnen
vandaan komen.
Maar of dat bij deze wijn daadwerkelijk zo is, betwijfelt de
handelaar. De handelaar vertelt dat het ‘mogelijk een wijn is die al bestond’.
De rosé zou een nieuw etiket hebben gekregen en nu zo verkocht worden als hele
nieuwe drank.
Het zou een slimme commerciële zet zijn met een leuk verhaal
en exclusiviteit voor Albert Heijn. De wijnhandelaar denkt overigens niet dat het een groot
probleem is als het geen nieuwe roséwijn is.
Ook Nederlandse bekenden met een eigen roséwijn
In Nederland is ook een roséwijn uitgebracht met een bekend
gezicht erachter. Bas Smit en zijn vrouw Nicolette van Dam hebben namelijk
onlangs hun Bisous
rosé. Deze is in heel Nederland te koop en kan ook online gevonden worden. De Bisous rosé is exclusief voor de Gall & Gall winkels.