Lucas Bols bestaat inmiddels al 450-jaar. Dit wordt groots gevierd door het bedrijf, met onder meer een vernieuwende cocktail experience op het Museumplein. Frank Cocx, de financiële directeur, die binnenkort CEO zal worden, denkt intussen aan de
toekomst van het bedrijf.
Zo wil Cocx zich richten op een versterkte route naar verschillende markten. Lucas Bols wordt nu op 114 markten aangeboden. 111 van deze markten waren afhankelijk van externe distributeurs. Dit wil Cocx graag anders zien en hij onderzoekt nu mogelijkheden om dit aan te passen.
Verschillende prijsniveaus
Lucas Bols hanteert verschillende prijsniveaus voor dranken. Dit doet zij door zowel snel in zicht te zijn onder de goedkope mixdranken, maar ook door als premium merk gezien te worden. De duurdere dranken van Bols staan op de achterbar, samen met andere duurdere merken.
Om Bols meer aanwezigheid te geven als premiummerk heeft het bedrijf Bols Blue 1575 opnieuw uitgebracht. De drank is nu verpakt in een vernieuwd ontwerp met een luxe uiterlijk. Hiermee hoopt Cocx een andere richting op te gaan met Bols.
China wordt groot aandachtspunt
Cocx wil niet alleen een groei zien in Nederland, maar ook in China. Volgens Cocx is er namelijk een grote cultuur van studenten die in Engeland of de Verenigde Staten hebben gestudeerd.
Hier zijn Chinese studenten in aanraking gekomen met Bols in
cocktails. Deze cocktailcultuur nemen zij weer mee terug naar China, waar de vraag naar Bols zal groeien.
Cocx focust zich daarom op de huidige trends in China en kijkt waar mogelijkheden zijn om te groeien op deze markt.
Dalende vraag naar alcoholhoudende dranken
Wereldwijd wordt er minder alcohol gedronken. Er is wel een stijgende vraag naar alcoholvrije dranken en mocktails. In 2023 heeft Bols Fluère overgenomen. Dit bedrijf is een producent van alcoholvrije dranken.
Er zijn veel redenen waarom consumenten minder alcohol zijn gaan drinken. Dit kan iets tijdelijks zijn, zoals bijvoorbeeld een zwangerschap. Ook kan het wegens religieuze redenen zijn. Cocx wil daarom ook voor deze groep mensen dranken kunnen aanbieden.
Daarom kijkt de aankomende CEO naar wat alcoholvrije dranken zouden kunnen toevoegen aan het assortiment van Bols.
Bekijk hier onze
cocktailpagina.
Foto: Pexels