De Amsterdamse bierbrouwer is vanaf komend seizoen officieel de partner van Ajax. Heineken zorgt de komende jaren voor zowel alcoholhoudende als alcoholvrije drank in de Johan Cruijff ArenA.
De twee grote Amsterdamse iconen, Heineken en Ajax gaan minimaal een tien jaar lange samenwerking aan. De samenwerking gaat per 1 juli 2025 in.
Heineken gaat flink gepromoot worden in de Arena. Denk aan reclame bordjes en LED-boarding. De zichtbaarheid van Heineken zal dus toenemen. De focus van het merk wordt gelegd op haar 0,0 collectie.
Niet alleen is Heineken de partner voor dranken van Ajax, maar het merk wordt ook de officiële duurzaamheidspartner.
De partners willen de fanbeleving verhogen en verduurzamen. De Amsterdamse brouwer zal zich dus samen met Ajax inzetten voor duurzaamheid in en rondom de Johan Cruijff Arena.
Naast de focus op voetbal wordt er in en om het stadion samengewerkt voor de verduurzaming van het koelen en tappen van bier. Ook wordt er nog verder samengewerkt aan de afvalreductie in en rondom de Johan Cruijff ArenA.
Cas Biesta, commercieel directeur van Ajax, stelt dat Heineken net als Ajax is. Heineken is namelijk ook in Amsterdam geboren en getogen met een wereldwijde bekendheid.
‘In de 750-jarige geschiedenis van Amsterdam zijn wij al best lang met elkaar verweven.’- Cas Biesta
Volgens Pieter Vissers, horecadirecteur van Heineken voelt de samenwerking logisch en vanzelfsprekend.
Het zijn namelijk beide twee grote Amsterdamse iconen met wereldwijde populariteit. Beide partners staan bekend om hun gevoel van verbondenheid en creativiteit. Heineken is dan ook trots om officieel partner van Ajax te zijn.
De Amsterdamse iconen willen laten zien dat echte kracht ontstaat door verbinding en saamhorigheid. De partners kijken ernaar uit om samen in de Johan Cruijff ArenA bijzondere acties voor de fans op te zetten.
Op deze pagina vind je al onze bier-content.