Als onderdeel van een pas aangepaste strategie komt
Brouwerij Het Nest uit Turnhout met een alcoholvrije variant van haar Schuppenboer
bier. Bovendien gaan de bestaande flessen op de schop.
De biermaker in Turnhout heeft afgelopen jaar een nieuwe
strategie bedacht die dit jaar tot uitgebreider uiting komt. De nieuwe strategie bestaat uit
drie belangrijke pijlers: less, low & local. Dit betekent dat er minder bier uitkomt, er
meer focus komt op laag alcoholisch bier en dat er lokaal gewerkt wordt.
Nieuw bier
Het Nest komt meteen met een van de nieuwe pijlers naar
voren: Less. Er is namelijk een nieuwe variant van Schuppenboer bier onthuld,
waar bijna geen druppel alcohol in zit: Schuppenboer Zero.
Gust Hermans, brouwmeester bij Het Nest, bedacht het recept
voor het nieuwe bier. Hij nam even zijn tijd, maar dat kwam omdat hij iets
specifieks in gedachten had, wat nu gelukt is. Micahel Cordie, sales & marketing director bij Het Nest, vertelt in een exclusieve reactie wanneer dit bier het beste tot zijn recht komt.
De ideale gelegenheid is een namiddag met vrienden of familie waarbij je gezellig geniet van een babbel en een goed glas Schuppenboer Zero. Tegen de avond kan je dan eventueel overschakelen op een Schuppenboer Tripel .
- Michaël Cordie
Birra Moretti Zero alcoholvrij bier met vuurkorf en brandhout. Een warm cadeau!
De flessen voor de bieren van Het Nest zijn ook meteen in een nieuw jasje
gegoten. Er is een nieuw etiket gemaakt voor de bieren van Het Nest, waarbij
een speelkaart de inspiratie was.
De etiketten zien er nu toepasselijk genoeg uit als een schoppenboer
van het bekende kaartspel. Het grote verschil daarmee is dat deze boer van een
biertje geniet.
Wanneer de nieuwe bieren van Het Nest te koop zijn, is niet
specifiek vermeld in de aankondiging. Wel is bekend waar ze verkocht worden.
Via de website van
de biermaker is namelijk een hele lijst met adressen die het Belgische bier verkopen te vinden.