De Kuyper heeft in Nederland een nieuw
assortiment alcoholvrije cocktails gelanceerd: Batched
0.0%. Met deze
introductie speelt het familiebedrijf in op de toenemende vraag naar
kwalitatieve alcoholvrije drankopties in de horeca.
Vier iconische cocktails zonder alcohol
De Batched 0.0% range bestaat uit vier kant-en-klare
cocktails:
- Peachtree Batched 0.0% Sex on the
Beach
Alle varianten zijn ontwikkeld om qua smaak, textuur en
presentatie zo dicht mogelijk bij de originele alcoholische versies te blijven.
De focus ligt op gemak voor horecagelegenheden, zonder in te leveren op
kwaliteit of beleving.
Populaire keuzes voor een jonge generatie
De Kuyper benadrukt dat de keuze voor deze cocktails niet
willekeurig is. De Mojito is wereldwijd de populairste cocktail, terwijl de
Pornstar Martini de afgelopen jaren sterk in opmars is.
Met de introductie van een alcoholvrije Sex on the Beach
speelt het merk ook in op een cocktail die wereldwijd in de top vijf staat van
meest geserveerde drankjes. Volgens Godelief van Erve, Global Marketing
Director van De Kuyper, is vooral onder Gen Z veel interesse in deze iconische
smaken, maar dan zonder alcohol.
Groei alcoholvrij segment
Het alcoholvrije segment groeit hard. Verwacht wordt dat
deze markt tot 2027 jaarlijks met zo’n 7 procent toeneemt. Voor
horecaondernemers is het daarom interessant om een professioneel en smaakvol
0.0%-aanbod te kunnen bieden.
Batched 0.0% biedt hierbij een oplossing: de cocktails zijn
in minder dan een minuut te serveren, zonder dat daar een ervaren bartender
voor nodig is. Eén fles is goed voor acht tot tien cocktails, afhankelijk van
het serveerformaat.
Efficiëntie en consistentie in de horeca
Naast gemak zorgt het concept ook voor consistentie in smaak
en kwaliteit. Zeker op drukke momenten of bij personeelskrapte is dat volgens
De Kuyper een belangrijke meerwaarde. De Batched-formule wordt al langer
gebruikt voor reguliere cocktails, maar is nu dus ook beschikbaar in volledig
alcoholvrije varianten.
Het assortiment is per direct verkrijgbaar in Nederland en
richt zich op bars, restaurants, hotels en cateraars die hun alcoholvrije
aanbod willen versterken.