Absolut Vodka heeft haar lijn met ready-to-drink (RTD) smaken
uitgebreid. De verschillende nieuwe RTD’s worden
toegevoegd aan twee van de bestaande
lijnen van het merk, waaronder de serie met kant en klare cocktails.
De eerste twee nieuwe drankjes die Absout Vodka
introduceert, wordt ingespeeld op de toenemende vraag naar
wodka cocktails. Dit
vertelt Reshma Dhati, senior brand director marketing van Absolut. Volgens haar
zijn wodka cocktails trending en speelt het merk in op deze trend met een
nieuwe manier van genieten van iconische cocktails.
Welke nieuwe maken brengt Absolut Vodka uit?
De twee
Ready to Drink-cocktails waarmee Absolut Vodka komt
zijn de Espresso Martini en de Classic Cosmopolitan. Beide cocktails zitten in een
fles met een alcoholpercentage van 20 procent.
Naast deze twee cocktails in een fles, komt Absolut Vodka
ook met twee nieuwe ingeblikte RTD’s. De Ocean Spray lijn wordt verrijkt met een
Vodka White Cran-Peacc en een Vodka Cran-Mango. Dit zijn respectievelijk drankjes
met vodka en cranberries in de basis, aangevuld met pecannoten en mango.
Beide blikjes hebben een alcoholpercentage van 4,5 procent alcohol
by volume (ABV).
Per 12 blikjes geldt een prijs van ongeveer 23 dollar
(omgerekend ongeveer 22 euro). Voor de flessen geldt een prijs per stuk van
ongeveer 16 euro.
De nieuwe drankjes komen in elk geval in de Verenigde Staten
uit. Of ze ook naar Europa en dus Nederland komen, is niet onthuld.
Nog meer RTD’s onderweg
De twee lijnen die Absolut Vodka afgelopen jaar
introduceerde, worden in het voorjaar weer verrijkt met nieuwe smaken. Dan
komen onder andere de Classic, de Mule, de Classic Cosmo en een Half & Half
Tea & Lemonade an de beurt.
Deze RTD’s hebben een uiteenlopend alcoholpercentage tussen
de 7 en 10 procent ABV en minstens net zo uiteenlopende smaken. Zo is de
Classic Cosmo en combinatie van vodka met cranberry-, sinaasappel-, en
limoensmaken.
Wanneer deze precies uitgebracht worden is niet
bekendgemaakt.