Het rum merk Santa Teresa 1796 heeft haar verpakkingen op de schop genomen. De rum heeft een compleet nieuw uiterlijk gekregen. Het nieuwe etiket is moderner, maar nog steeds een eerbetoon aan de tradities en het erfgoed van het merk.
De nieuwe verpakking van het rummerk uit Venezuela is eerder deze maand uitgerold en zal binnenkort te zien zijn in de winkels waar de rum verkocht wordt. Het etiket is daarbij flink aangepast.
Op het etiket van de drank zijn enkele dingen aangepast om wat moderner over te komen en een jonger publiek aan te spreken. Zo zijn er verschillende blauwe accenten toegevoegd op het label zoals de merknaam. Deze had eerder een gouden kleur.
De cijfers 1796, die verwijzen naar het oprichtingsjaar van de Haciënda Santa Teresa, zijn in het nieuwe ontwerp groter en duidelijker aanwezig. Op het label zijn ook verwijzingen naar de solera methode van de distilleerderij opgenomen.
Het nieuwe ontwerp is een eerbetoon aan de geschiedenis van het merk, maar kijkt gelijktijdig ook naar de toekomst.
Los van de verpakking is de Santa Teresa 1796 rum niet aangeraakt. De rum is dus nog dezelfde als voorheen. Deze wordt drie keer gerijpt met als laatste stap een solera vat. Daarna wordt de rum op 40 procnt alcohol by volume gebotteld.
De drank heeft tonen van fruit en zoetigheid in de neus. Op de tong zijn er smaken van noten, leer, vanille, kaneel en pure chocolade te bespeuren, evenals tonen van pruimen.
De Santa Teresa 1796 rum is ook in ons land te koop. Wanneer de nieuwe etiketten hier precies geïntroduceerd worden is niet bekendgemaakt. Een fles van de Venezolaanse rum kost hier ongeveer 50 euro.
Ben je benieuwd naar meer rum artikelen? Bekijk dan onze overzichtspagina.