Het
rum merk
Santa Teresa 1796 heeft haar verpakkingen op de
schop genomen. De rum heeft een compleet nieuw uiterlijk gekregen. Het nieuwe
etiket is moderner, maar nog steeds een eerbetoon aan de tradities en het erfgoed
van het merk.
De nieuwe verpakking van het rummerk uit Venezuela is eerder
deze maand uitgerold en zal binnenkort te zien zijn in de winkels waar de rum
verkocht wordt. Het etiket is daarbij flink aangepast.
Wat is er aangepast aan het etiket van de rum?
Op het etiket van de drank zijn enkele dingen aangepast om wat
moderner over te komen en een jonger publiek aan te spreken. Zo zijn er
verschillende blauwe accenten toegevoegd op het label zoals de merknaam. Deze
had eerder een gouden kleur.
De cijfers 1796, die verwijzen naar het oprichtingsjaar van
de Haciënda Santa Teresa, zijn in het nieuwe ontwerp groter en duidelijker
aanwezig. Op het label zijn ook verwijzingen naar de solera methode van de
distilleerderij opgenomen.
Het nieuwe ontwerp is een eerbetoon aan de geschiedenis van
het merk, maar kijkt gelijktijdig ook naar de toekomst.
De rum is niet aangeraakt
Los van de verpakking is de
Santa Teresa 1796 rum niet
aangeraakt. De rum is dus nog dezelfde als voorheen. Deze wordt drie keer gerijpt
met als laatste stap een solera vat. Daarna wordt de rum op 40 procnt
alcohol
by volume gebotteld.
De drank heeft tonen van fruit en zoetigheid in de neus. Op
de tong zijn er smaken van noten, leer, vanille, kaneel en pure chocolade te
bespeuren, evenals tonen van pruimen.
De Santa Teresa 1796 rum is ook in ons land te koop. Wanneer
de nieuwe etiketten hier precies geïntroduceerd worden is niet bekendgemaakt.
Een fles van de Venezolaanse rum kost hier ongeveer 50 euro.
Ben je benieuwd naar meer rum artikelen? Bekijk dan onze
overzichtspagina.