Starbucks zit door het hele land verspreid. Denk aan het oplopende aantal filialen, terwijl liefhebbers ook simpele ijskoffies of cupjes van het merk in de supermarkt kunnen halen. Hoe en waarom is Starbucks zo populair geworden?
Iedereen kent de naam Starbucks inmiddels. Het bedrijf is gevestigd in ruim 80 landen en heeft meer dan 38000 vestigingen. Starbucks is de koffieketen die met regelmaat nieuwe, soms zelfs vreemde smaken introduceert en daardoor de koffiewereld verder uitbreidt. Het merk is zeer geliefd, maar dat komt gelijktijdig met een behoorlijk prijskaartje.
Juist doordat Starbucks zo duur is, ontstaat er een gevoel van exclusiviteit en voelt de koffie aan als merk met een hoge status.
Starbucks noemt zichzelf voor iedereen een ‘third home’. Elke inrichting van de koffieketen is dan ook huiskamerachtig. De koffieketen heeft comfortabele zitplekken, een gezellige sfeer en is een heerlijke plek om te ontspannen.
Door de ontspannende sfeer is Starbucks niet alleen een simpele koffieplek geworden, maar ook een plek waar je gezellig kunt zitten, werken of studeren.
Starbucks biedt verder consistente en hoge kwaliteit koffieproducten aan. Zo weet je, ook al ben je onbekend met de nieuwe smaken, altijd wat je kunt verwachten van de keten. Door de uitgebreide variatie in het assortiment van Starbucks is er voor ieder wat wils. De koffie van Starbucks heeft een volle smaak.
Starbucks werkt met drie verschillende roasts van de koffie. De Blonde Roast is het minst lang gebrand en heeft daardoor een lichtzoete en zachte smaak. Medium Roast heeft een gebalanceerde smaak. Tot slot heeft Starbucks ook Dark Roasts. Deze koffie is het langst gebrand en heeft een intense, krachtige en volle smaak.
Starbucks biedt namelijk los van de lekkere koffie ook een persoonlijke ervaring. In plaats van een bestelnummer wordt namelijk jouw naam op het kopje geschreven.
Starbucks biedt een seizoensgebonden menu. Zo kun je in de herfst genieten van Pumpkin Spice lattes en in de winter kun je de Peppermint Mocha drinken.
De koffieketen heeft een innovatief menu en gaat mee met de huidige veranderingen. Starbucks biedt dus heel veel meer opties dan slechts traditionele koffiesoorten.
Mensen zijn dan ook bereid om een hoger bedrag te betalen voor de ‘premium’ koffie van Starbucks. Of dit nu gaat om een simpele cappuccino of een uitgebreide frappuchino maakt niet uit.
Kortom, Starbucks is dus populair omdat het zich gepositioneerd heeft als merk met hoge kwaliteit en status. Ook het innovatieve menu van Starbucks zorgt dat je nooit verveeld kunt raken met het merk. Wanneer je denkt alles gezien en gedronken te hebben, weet Starbucks je toch weer te verrassen met een vernieuwende koffiesmaak.
Houd ook onze koffiepagina in de gaten voor meer nieuws.