Ready to Drinks (oftewel RTD’s) worden steeds populairder. Jongeren vinden cocktails lekker en wat is er makkelijker dan eentje die al kant en klaar is? Een Ready to Drink dus. Heb je al eens gehoord van de RTD Limoncello Sour?
In Melbourne is afgelopen jaar een beetje de Italiaanse zomer naar het land gebracht via de RTD Limoncello Sour. De ready to drink volgde na de eerdere lancering van de kant en klare Piña Colada cocktail tijdens Canned Cocktail Day op 10 september.
De Ready to Drink Limoncello Sour wordt gemaakt door het Australische bedrijf Curatif. Het hoofdelement is Tommy’s Limoncello, een likeur die gemaakt wordt van Victoriaanse citroenen.
Wordt die in Italië gemaakt? Nee, niet eens. Dit is naar een familierecept en Tommy’s Limoncello wordt gemaakt in Brunswick, wat een voorstad is in Australië.
'Limoncello heeft een zekere tijdloosheid die het zowel nostalgisch als trendy maakt; er is een reden waarom we een enorme opleving zien van deze eenvoudige - vaak zelfgemaakte - likeur.'- Matt Sanger, directeur van Curatif
Het alcoholpercentage van deze RTD ligt op 13 procent en de verkoopprijs ligt omgerekend op ongeveer iets minder dan 30 euro. Dan heb je uiteraard meer dan één blikje.
Er is wel een bezwaar en dat is dat de RTD enkel in Australië en Nieuw-Zeeland te verkrijgen is. In Nederland bestaat wel zoiets als Fiorito Limoncello Tonic. Dat is een blikje cocktail met daarin Limoncello, tonic, basilicum en lemongrass.
Je moet online wel goed zoeken om dit te kunnen kopen. Een verkooppunt is bijvoorbeeld Goedkoopdrank.nl, waar je 18,39 euro betaalt voor 12 stuks.
Wat is jouw favoriete Ready to Drink? Laat het ons gerust weten in de comments.
We geven de hele week gave prijzen weg met onder andere Barrel Tea. Succes met meedoen!
Foto: Pexels