Wat doe je als je een van de ‘grootste rumdistilleerderijen
in Europa’ bent en de wereld wil veroveren? Dan schakel je je fans in. Dat is precies
wat
DropWorks Rum nu doet met een enorme crowdfundingcampagne.
FAQ
- Wat gebeurt er precies?
DropWorks lanceert een crowdfunding campagne en geeft fans de kans om
mede-eigenaar te worden.
- Waarvoor is het geld nodig?
Het kapitaal wordt ingezet voor wereldwijde expansie, premium retailing en een
uitgebreidere bezoekerservaring bij de distilleerderij.
- Waarom nu?
Volgens oprichter Lewis Hayes is rum de laatste grote Britse spirit die nog
niet écht geherwaardeerd is. En daar liggen enorme kansen volgens Hayes.
De ambitie van DropWorks om wereldwijd te gaan
DropWorks Distillery is een rummaker die pas sinds 2023
bestaat. De distilleerderij is gevestigd in een pand van 17.000 vierkante
meter, noemt zichzelf ‘de grootste rumdistilleerderij van Europa’.
Lewis Hayes, mixoloog, drankenexpert en oprichter van de
stokerij, ziet een unieke kans in de uitbreiding, want volgens hem staat
rum
aan de vooravond van premiumisering.
Graham Appleyard, CEO van DropWorks, ziet ook kansen in de
rumwereld:
‘Dit is hét moment om in te stappen. Rum staat op het punt
populairder te worden dan gin en vodka. Wie nu investeert, profiteert mee van
die opmars.’
- Graham AppleyardWat is het doel van Dropworks?
DropWorks wil de markt voor rum veroveren op wereldwijd
niveau. Dat betekent dat er geld nodig is en daarvoor roepen de eigenaren fans
nu op. Hoeveel geld er precies ingezameld wordt, is nog niet bekendgemaakt. Dat
gaat binnenkort gebeuren als de crowdfundingcampagne live gaat via
Crowdcube. Dit is op 1 september al.
Ook worden dan de mogelijkheden om te investeren bekendgemaakt en de beloningen die daaraan vast zitten. Tijdens de campagne worden in ieder geval gratis evenementen georganiseerd voor
supporters van de distilleerderij. Zij zijn dan welkom voor een tour en een
proeverij van de Britse rum waarin de geïnvesteerd hebben.