De Formule 1 2025 staat op het punt om los te barsten. Naast razendsnelle bolides zal er ook aandacht zijn voor drank. Wodkamerk Belvedere is namelijk de officiële wodka van het Grand Prix toernooi van 2025.
Het Louis Vuitton Moët Hennesy wodkamerk heeft op tijd voor de 75e verjaardag van de Formule 1 een 10 jaar oude samenwerking aangekondigd met het wereldwijde racespektakel. Niet alleen het wodkamerk komt hierin voorbij, maar ook modemerken Louis Vuitton en horlogemerk Tag Heuer.
Francois-Xavier Desplancke, president en CEO van Belvedere Vodka, is trots op de samenwerking. Hij vertelt dat de merken op een natuurlijke manier samenkomen in het partnerschap.
‘In de hectische wereld van Formule 1, waar milliseconden legendes smeden en motoren brullen met ongetemde energie, komt Belvedere Vodka niet alleen als partner, maar als de belichaming van de festiviteiten en het entertainment.’- Francois-Xavier Desplancke
De samenwerking start met een speciale experience, waarbij Belvedere Vodka een speciaal feest organiseert. Dit is een afterparty voor de Formula 1 Louis Vuitton Australia Grand Prix 2025 in Melbourne.
De activiteit is slechts het begin van de samenwerking. Belvedere wil regelmatig activiteiten en dergelijke organiseren rondom de Formule 1 kalender. Of dit grotendeels om feesten gaat of dat er ook iets met de wodka zelf gedaan wordt, is niet genoemd.
Voor de samenwerking zal het wodkamerk putten uit ruim 600 jaar ervaring in het maken van de drank.
De samenwerking met Belvedere is niet de enige partnerschap met een drankenmerk. Whiskeymerk Jack Daniel’s heeft een samenwerking met het Formule 1 team van McLaren. Daarnaast is Charles LeClerc onlangs de nieuwe ambassadeur geworden van Chivas Regal.
Dit merk werkt sinds afgelopen jaar samen met de Scuderia Ferrari renstal. Ook rondom Chivas is een groot feest georganiseerd in Melbourne, waarbij LeClerc piano zal spelen.