De Formule 1 2025 staat op het punt om los te barsten. Naast
razendsnelle bolides zal er ook aandacht zijn voor drank. Wodkamerk Belvedere
is namelijk de
officiële wodka van het Grand Prix toernooi van 2025.
Het Louis Vuitton Moët Hennesy wodkamerk heeft op tijd voor
de 75e verjaardag van de Formule 1 een 10 jaar oude samenwerking
aangekondigd met het wereldwijde racespektakel. Niet alleen het
wodkamerk komt
hierin voorbij, maar ook modemerken Louis Vuitton en horlogemerk Tag Heuer.
Samenwerking begint met een enorme afterparty
Francois-Xavier Desplancke, president en CEO van Belvedere
Vodka, is trots op de samenwerking. Hij vertelt dat de merken op een
natuurlijke manier samenkomen in het partnerschap.
‘In de hectische wereld van Formule 1, waar milliseconden
legendes smeden en motoren brullen met ongetemde energie, komt Belvedere Vodka
niet alleen als partner, maar als de belichaming van de festiviteiten en het
entertainment.’
- Francois-Xavier DesplanckeDe samenwerking start met een speciale experience, waarbij Belvedere
Vodka een speciaal feest organiseert. Dit is een afterparty voor de Formula 1
Louis Vuitton Australia Grand Prix 2025 in Melbourne.
Nog veel meer activiteiten op komst vanuit Belvedere
Vodka
De activiteit is slechts het begin van de samenwerking. Belvedere
wil regelmatig activiteiten en dergelijke organiseren rondom de Formule 1
kalender. Of dit grotendeels om feesten gaat of dat er ook iets met de
wodka
zelf gedaan wordt, is niet genoemd.
Voor de samenwerking zal het wodkamerk putten uit ruim 600
jaar ervaring in het maken van de drank.
Meer Formule 1 samenwerkingen rondom drank
De samenwerking met
Belvedere is niet de enige partnerschap
met een drankenmerk. Whiskeymerk Jack Daniel’s heeft een samenwerking met het
Formule 1 team van McLaren. Daarnaast is Charles LeClerc onlangs de nieuwe ambassadeur
geworden van Chivas Regal.
Dit merk werkt sinds afgelopen jaar samen met de Scuderia
Ferrari renstal. Ook rondom Chivas is een groot feest georganiseerd in
Melbourne, waarbij LeClerc piano zal spelen.