Het Belgische biermerk La Chouffe gaat op de schop. Het
biermerk krijgt een compleet nieuwe identiteit waarmee de brouwerij de
verbinding tussen mens en natuur opzoekt.
De vernieuwde look van het biermerk komt na 40 jaar
bier
maken. De biermaker in België wil met de nieuwe uitstraling zowel de
rijke geschiedenis van het merk als het speelse karakter van zijn bieren uitstralen. Daarbij wil de biermaker met het moderne jasje een nieuw publiek aantrekken.
Dat klinkt als een hele opgave, maar met de vertrouwde
mascotte
Kabouter Marcel in de spotlight is dit gelukt.
Een nieuw etiket en look voor La Chouffe
De bekende kabouter wordt voortaan steevast afgebeeld op de bieren
van het Belgische merk. In de meeste gevallen zal hij staand of lopend op het
etiket te zien zijn, maar in sommige gevallen is dat anders.
Zo is hij op het etiket van Chouffe Bok bier zittend op een
bok te zien en rust hij op het etiket van Chouffe Light uit op de schuimkraag
van een biertje.
Alle etiketten zijn daarbij voorzien van een strak uiterlijk
met felle kleuren. Voor elk biertje is een andere kleur gekozen, zodat
liefhebbers hun favorieten snel kunnen herkennen.
Zo is de Chouffe Cherry dieprood en de La Chouffe Blond
geel. Het nieuwe design is bovendien met eenvoudige lijnen op herkenbaarheid en
avontuur gericht.
Recept van Chouffe bier onveranderd
Hoewel het bier van uiterlijk veranderd is, blijft er ook
veel hetzelfde. Liefhebbers van het Belgische bier hoeven zich bijvoorbeeld
geen zorgen te maken om de smaak. Dit blijft namelijk ongewijzigd.
De vernieuwingen zijn op dit moment alleen van toepassing op
de bieren van La Chouffe. Daarna zal de rest van het assortiment van de biermaker
aangepakt worden.
Uiteindelijk is het de bedoeling dat alle producten van
Chouffe van hetzelfde nieuwe jasje voorzien worden. Wanneer de transformatie
compleet is, is niet bekendgemaakt.